شما هم میتوانید قیمت کیف سفارشی تان را محاسبه کنید!!!

اگر می‌خواهید تعداد زیادی کیف سفارش دهید این مطلب را حتما بخوانید
آگوست 14, 2022
تولیدی کیف چرم طبیعی کروکودیلی
تفاوت مرغوبیت جنس چرم های طبیعی به زبان ساده
اکتبر 18, 2022
تولیدی کیف همایش

بله درست متوجه شدید.شما هم میتوانید قیمت کیف سفارشیتان را محاسبه کنید. پس با ما همراه باشید.

اگر شما به دنبال خرید کیف، کوله، چمدان و یا سفارش عمده این محصولات برای هدف خاصی می‌گردید قطعا می‌خواهید بدانید که با بودجه مورد نظرتان چه نوع کیفی می‌توانید سفارش دهید. البته این مطلب برای سفارش کیف با تیراژ بالا به منظور خاص می‌باشد پس لطفا اگر قصد خرید کیف تک دارید، این مطلب را مطالعه نکنید.

پخش عمده کیف همایش

قبل از بیان جزئیات محاسبه قیمت کیف، دانستن اجزای تشکیل‌دهنده کیف پیش نیاز این امر می‌باشد. یک کیف یا کوله یا چمدان از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • جنس رویه: که معمولا انواع برزنت یا چرم می‌باشد.
  • آستر داخلی: که در داخل کیف استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارد.
  • زیپ که متناسب با نوع محصول سایزهای متفاوتی دارد.
  • سرزیپ که متناسب با زیپ سایزبندی می‌شود.
  • ابر و تکسون که بین لایه بیرونی (برزنت) و لایه داخلی (آستر) به منظور استحکام، نرم بودن و ظاهر خوب کیف استفاده می‌گردد.
  • نخ که متناسب با رنگ کلی محصول استفاده می‌شود.
  • نوار که در جاهای مختلف کیف از جمله دسته، بند‌ دوشی، گاندکشی داخلی و … استفاده می‌گردد.
  • یراق‌آلات مانند مد برگردان و یراق‌آلاتی که برای اتصالات دسته و بند استفاده می‌شود.

تولیدی کیف همایشی

در بعضی کیف‌های خاص اجزای دیگری مانند حباب(airsell) و همچنین پورت‌های USB و Aux برای اتصال پاور‌بانک  و هندزفری  استفاده می‌شود.

برای محاسبه جنس رویه کیف ابتدا باید مشخص شود که کیف مورد نظر چه جنس رویه‌ای دارد. باید گفت انواع برزنت با قیمت های متری 20 هزار تومان تا متری 80 هزار تومان در بازار عرضه می‌گردد و یا اگر چرم طبیعی و مصنوعی در تولید رویه کیف استفاده شود قیمت‌های آنها بدین شرح است:

قیمت‌های چرم طبیعی، فوتی یا پایی بین 20 هزار تا 50 هزار تومان و چرم مصنوعی که متری بین 35 هزار تا 70 هزار ارائه می‌گردد. (‌در نظر داشته باشید که چرم مصنوعی با مقیاس متر و چرم طبیعی با مقیاس فوت یا پا  قیمت‌گذاری شده است.)

برای محاسبه میزان رویه مورد نیاز، کافی است سطح جنس‌ کیف مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید. با محاسبه مساحت کیف و دانستن اینکه چه مقدار جنس نیاز دارد قیمت جنس رویه محاسبه می‌گردد.

مثال فرض کنیم مساحت یک کیف 15000 سانتی‌متر‌مربع باشد.عرض طاقه برزنت معمولا 1.5 متر می‌باشد که معادل 150 سانتی‌متر است. طول طاقه برزنت 50 متر یعنی معادل 5000 سانتی‌متر می‌باشد. با یک محاسبه کوچک می‌توان فهمید تقریبا مساحت یک طاقه برزنت 750.000 سانتی‌متر‌مربع  می‌باشد. این عدد تقسیم بر مساحت کیف یعنی 15000 سانتیمتر مربع مشخص میکند که از هر طاقه 50 عدد کیف تولید می‌شود.

پس قیمت رویه در اینجا مشخص شد.

برای آستر نیز چنین  محاسبه‌ای مورد‌نظر است. کافی است بدانید چند متر آستر نیاز داریم. معمولا میزان آستر مورد استفاده از رویه بیشتر نباشد، کمتر نیست.

اما تفاوت در اینجاست که قیمت آستر بین متری 7 هزار تا 18 هزار تومان می‌باشد.

ابر و تکسون متری 6000 تومان تا 13000 تومان در بازار عرضه می‌گردد.

زیپ دارای سایزبندی است و بسته به سایز مورد نظر قیمت آن نیز متفاوت است:

زیپ به صورت طاقه‌های 180 متری در بازار عرضه می‌گردد. پس قیمت یک طاقه در سایزهای مختلف به شرح زیر است:

زیپ سایز5: 200 هزار تومان

زیپ سایز 8: 250 هزار تومان

و زیپ سایز 10: 400 هزار تومان می‌باشند.

در مورد سرزیپ نیز هر عدد را  بین 500 تا 1500 تومان می‌توان تهیه کرد.

نوار در قالب طاقه‌های 100 متری ارائه می‌گردد و بسته به کیفیت و عرض نوار قیمت‌های متفاوتی دارد:

طاقه 100 متری نوار عرض 2 سانتی‌متر بین 50 تا 80 هزار تومان

طاقه 100 متری نوار عرض 2.5 سانتی‌متر بین 60 تا 140 هزار تومان

طاقه 100 متری نوار عرض 3 سانتی‌متر بین 75 تا 180 هزار تومان

طاقه 100 متری نوار عرض 3.7 سانتی‌متر بین 85 تا 600 هزار تومان

تا الان در مورد مواد اولیه تشکیل دهنده و یا اصطلاحا جنس‌بری کیف صحبت کردیم. آیتم تاثیرگذار دیگر در محاسبه قیمت کیف اجرت برش می‌باشد. که بسته به تعداد قسمت‌های تشکیل دهنده اجزای کیف که نیاز به برش دارند مانند جنس رویه، ابر و تکسون و آستر به صورت تکه‌ای محاسبه می‌گردد. فرض کنید یک کیف به طور متوسط بین 40 تا 50 تکه برش لازم دارد. با احتساب 100 تا 200 تومان اجرت برش هر تکه، حدود 4.000 تا 10.000 تومان اجرت برش هر کیف می‌شود.

تولیدکننده کیف همایش

گزینه بعدی که مورد بررسی قرار می‌دهیم، اجرت کارگر است.  اجرت کارگر به صورت روزمزد و یا کارمزد محاسبه می‌شود.که در خط تولید کیفی، که به صورت روزمزد تولید می‌کند بسته به نوع درجه‌بندی کارگر پادو، کارگر معمولی و یا کارگر ماهر از روزی 100 هزار تومان تا روزی 300 هزار تومان محاسبه می‌گردد. در محاسبه قیمت تمام شده کیف در خط تولید کارمزدی با هر کارگر ماهر،که خود کارگران زیردست دارند برای کل اجرت کیف توافق می‌شود که متناسب با زحمت و زمان دوخت کامل یا به اصطلاح کلاف آخر و اتمام هر کیف به‌ ازای هر عدد محصول حدود 10هزار تا 45 هزار تومان توافق می‌گردد. در نهایت هزینه‌های آب، برق، اجاره که همان هزینه‌های عمومی و اداری است محاسبه می‌گردد و با قیمت تمام شده کیف جمع  می‌شود و قیمت نهایی یک محصول محاسبه می‌گردد.

در این تاریخ که این مقاله را می‌نویسم قیمت تمام شده یک کیف دستی در حال تولید  حدود 25 تا 170 هزار تومان و کوله‌پشتی حدود 40 تا 200 هزار تومان، کیف اداری بدون قفل حدود 80 تا 120 هزار تومان می‌باشد. (قیمت یک عدد قفل 3  رمز 60 هزار تومان و قفل با دو رمز 2 عدد 65 هزار تومان). قیمت تمام شده کیف اداری با قفل رمزدار بین 120 تا 190 هزار تومان است. در کارگاه‌های تولیدی همینطور در مورد کیف‌های اداری چرم طبیعی قیمت تمام شده بدون قفل رمزدار 250 تا 400 هزار تومان است و کیف‌های مدیریتی چرم طبیعی با قفل رمزدار حدود 400 تا 600 هزار تومان تولید می‌گردد و قیمت گران‌ترین کیف دستی مربوط به کیف های سامسونت می‌باشد که قیمت تمام شده سامسونت چرم مصنوعی حدود 350 تا 400 هزار تومان و قیمت تمام شده سامسونت چرم طبیعی 600 تا 700 هزار تومان می‌باشد.

با اضافه کردن 20 الی 30 درصد سود مجموعه تولیدی کیف و کوله‌پشتی به مبالغ فوق می‌توان قیمت قابل ارائه یک محصول برای تیراژ 500 تا 1000 عدد را به راحتی محاسبه کرد.

امیدوارم این مطلب برای شما عزیزانی که با هر سمتی مسئول خرید و سفارش کیف در تیراژ بالا هستید، مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *