رتبه بندی صادرات چرم در دنیا

کیف چرم طبیعی NL10
تهیه خودکار و هدایا
نوامبر 5, 2018
کیف اداری چرم
کیف همایش – کیف سمینار
فوریه 22, 2020
کیف اداری چرم

در این مقاله در مورد صادرات انواع کفش های چرمی و رتبه بندی صادرات چرم در دنیا برای شما مینویسیم.

در سال 2016 میلادی حدود 50 میلیارد دلار ارزش صادرات کفش های چرمی بوده است. که نسبت به 4 سال پیش 1.1 درصد کاهش یافته است.

در سال 2012 این ارزش حدود 51 میلیارد دلار بوده است. و آمار نشان میدهد در سالهای اخیر حدود 4 درصد صادرات کفش کاهش یافته است.
به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت      کشورهای آسیایی بیشترین صادرات کفش را به خود اختصاص داده اند.

در سال 2016 حدود 50 درصد ارزش صادرات کفش های چرمی به قاره آسیا مربوط بوده است. حدود 47 درصد اروپا و 2 درصد مربوط به آمریکای شمالی و 1 درصد مربوط به دیگر کشورهای جهان.

در میان قاره آسیا در سال 2016 کشور چین بزرگترین صادرکننده کفش چرم در تمام دنیا بوده است. ایتالیا مقام دوم و پس از آن ویتنام ،آلمان و اندونزی در رتبه های بعدی قرار دارند.

همانطور که میبینیم نامی از ایران حتی در 15 کشور برتر صادرکننده کفش چرم نمیباشد.

از دیرباز صنعت کفش چرم در ایران به عنوان کفش چرمی دست دوز مورد توجه بوده است.

صادرات چرم از ایران به کشورهای مختلفی انجام میپذیرد که البته بصورت صادرات چرم خام میباشد. البته محصولاتی مانند کیف چرم،کفش و پوشاک نیز انجام میپذیرد.

سالانه حدود 25 میلیون جلد ،پوست در ایران تولید میگردد. که 15 درصد مربوط به داخل و 85 درصد به خارج از کشور به صورت چرم فراوری شده صادر میگردد.

در سالهای اخیر با توجه به افزایش عوارض صادرات، روند کاهشی را در صادرات چرم شاهد هستیم.

ایتالیا ، چین و ترکیه مشتریان مهم چرم ایران میباشند که خود عملیات فراوری را انجام میدهند ولی این امر باعث میشود این صادرات ارزش افزوده ای برای کشور نداشته باشد. و در واقع کشور ما با خام فروشی چرم، بسیاری از فرصتهای سرمایه گذاری و کاری را از هموطنانمان بگیرد.

مهمترین مرکز صادرات چرم کشورمان استان آذربایجان شرقی می باشد. همچنین بزرگترین صادرکننده کفش چرم نیز همین استان می باشد.

نکته قابل توجه این است که صادرات و ارزآوری یک عدد کت چرم با چهار بشکه نفت خام یکسان است. متاسفانه به دلیل تسهیل در واردات غیرقانونی کیف چرم و همینطور کفش چرم شاهد واردات غیرقانونی این محصولات چرمی از کشور ترکیه هستیم. که این امر آسیب جدی به تولیدی کیف و چرم میرساند.

کشورهای همسایه مانند عراق ، ارمنستان ، ترکمنستان ، افغانستان و آذربایجان از واردکنندگان کیف و چرم ایران میباشند که در صورت توانایی در رقابت با کشور ترکیه میتوانیم صادرات چرم را به این کشورها افزایش دهیم.

مجموعه تولیدی کیف و چرم ملل سعی بر این دارد با افزایش تولید در زمینه کیف و چرم بتواند در صادرات محصولات غیرخام چرمی موفقیت کسب نماید.

 

 

دیدگاه ها بسته شده است