راهنمای خرید چمدان و ساک مسافرتی

تولیدی چمدان
نکاتی پیرامون اندازه چمدان برای سفر
اکتبر 21, 2020
تولیدی کیف ارزان
گرانترین کیف دنیا
دسامبر 1, 2020
تولیدی چمدان

در این مقاله پیرامون راهنمای خرید چمدان و ساک مسافرتی  صحبت خواهیم کرد. با شنیدن نام سفر سریع به یاد چمدان هایمان می افتیم  و جویای احوالشان می شویم که مبادا آسیبی دیده باشند وما در سفر نتوانیم از آنها استفاده کنیم.

زیرا در اینصورت ناچاریم برای خرید یک نمونه جدید اقدام کنیم. اینجاست که اهمیت چمدان برایمان مشخص می شود.

پس با توجه به این مسئله به ذکر مواردی برای خرید و همچنین نگهداری از چمدان پرداخته ایم:

چمدان چیست؟

واژه چمدان معادل روسی واژه جامه دان است
جامه دان، جامدان یا چمدان  کیف بزرگ یا صندوقچه دسته داری را می گویند که رخت و جامه و وسایل شخصی فرد در آن قرار داده می شود.

از چمدان هم برای جابه جایی و هم برای نگهداری رخت و جامه استفاده می شود.

جامه دان های امروزی معمولا از جنس الیاف مصنوعی، فلز، پلاستیک سخت، چرم، پارچه های مقاوم یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. برخی جامه دان ها دارای دسته های بلند و برخی دارای چرخند. درب بعضی جامه دان ها نیز برای امنیت بیشتر به قفل مجهز است.

این واژه در گذشته از فارسی و از طریق زبان های ترکی تبار در آسیای میانه به زبان روسی راه پیدا کرده و در دوران معاصر به عنوان وام واژه از روسی به فارسی وارد شده است.

اصل مهم در این زمینه تهیه چمدانی مطمئن برای سفر است. چمدانی که اگر در انتخاب آن دقت لازم را نداشته باشیم به دردسری بزرگ دچار شده و نمی توانیم از سفر خود لذت ببریم.

 

تولیدی چمدان

 

 

چمدان مناسب برای سفر

در سالهای دور بسته های پارچه ای به عنوان بسته بندی توشه راه مسافران بوده  اما اگر کمی جلوتر بیاییم به وجود جعبه هایی چوبی یا چرمی برمیخوریم که می توان آنها را نمونه های اولیه و ابتدایی چمدان درنظر گرفت.

امروزه اساس کار همان است و شکل ظاهری جعبه های چوبی یا چرمی قدیمی زیاد متفاوت نشده اما استفاده از لوازم و مواد تازه در ساخت چمدان ها باعث تنوع بسیار در بازار  شده است.

انواع چمدان

در زمینه راهنمای خرید چمدان و ساک مسافرتی به انواع مختلف چمدان نیز اشاره میکنیم:

معرفی انواع چمدان

چمدان ها در انواع گوناگون شامل چمدان باکسی، چمدان برزنتی، چمدان چرمی و … در بازار موجودند.

تقسیم بندی دیگر که برای چمدان در نظر می گیرند از لحاظ شکل ظاهری است که شامل چمدان های چرخ دار، چمدان های بدون چرخ،چمدان خلبانی و کیف یا ساک سفری و… است.

تولیدی چمدان

 

یک تقسیم بندی دیگر نیز بر اساس حجم و گنجایش چمدان وجود دارد و خریدار بسته به نوع نیاز خود برای خرید چمدان اقدام می کند.

چمدانی که امروز از آن برای سفرهای خودمان استفاده می کنیم معمولا از الیاف مصنوعی و البته گاهی هم از برخی فلزات ساخته شده اند اما نمی توان فراموش کرد که چرم هنوز هم در ساخت چمدان  مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی چمدان های امروزی را می توان به ۴ گروه چمدان برزنتی، چمدان چرمی،چمدان فلزی وکیف های دستی سبک تقسیم بندی کرد که هر کدام مزایایی مختص به خود دارند.

چمدان های برزنتی: این چمدان ها که امروزه معمولی ترین نوع چمدان هستند امتیاز ویژه ای که دارند وزن کم آنهاستکه حمل و نقل این نوع چمدان را در سفر برای شما آسان میکند .

چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک: این نوع چمدان ها که مدت زیادی نیست وارد زندگی ما شده از چمدان های بادوام است و در صورتی که بخواهید هزینه کنید و به دنبال با دوام ترین نوع چمدان هستید این نوع را به شما پیشنهاد می دهیم.

چمدان های تیتانیومی که به دلیل مقاومت بالای آنها جزو انتخاب برتر اکثر مسافران کثیرالسفر هستند در صورت نگهداری مناسب حتی گاهی بیشتر از ده سال عمر مفید خواهند داشت. اما بزرگ ترین مشکل این نوع چمدان را می توان خط و خش ناشی از حمل و نقل در طول سفر دانست چون بدنه آنها زیاد در مقابل این اتفاق مقاوم نیست.

برعکس چمدان های تیتانیومی، چمدان های برزنتی بهترین گزینه در حفظ شکل ظاهری چمدان در سفرها هستند. .

در کنار این چمدان هایی که با پلاستیک سخت و فشرده ساخته شده اند نیز خاصیتی شبیه به چمدان های تیتانیومی دارند با این تفاوت که استحکامشان کمتر و البته قیمتشان ارزان تر است. با این حال امکان شکستگی این چمدان ها زیاد است چون تحمل پلاستیک درحمل بار بسیار کمتر از فلز است. این چمدان ها نیز مثل اسلاف فلزی خوددر معرض خط و خش دیدن هستند. اما به خاطر قیمتشان بازار خود را یافته اند.

چمدان های چرمی: این چمدان ها همراهان قدیمی و گرانقیمت مسافران سراسر جهان هستند و همواره جایگاه مشخص و محکمی میان مسافران دارند. اگر از تمام محاسن و البته پرستیژ این نوع از چمدان ها بگذریم که برای مسافران لوکس و شیک پوش بسیار مهم است، می توانیم به وزن و البته هزینه بالای خرید این گروه از چمدان ها به عنوان عیوب آن اشاره کنیم ؛مواردی که باعث شده تا بسیاری از مسافران عادی از خرید این دسته از چمدان ها چشمپوشی کنند.

 

تولیدی چمدان

 

نکاتی برای خرید چمدان

۱ عمر چمدان حدود ده سال است و پس از این مدت و به پایان رسیدن گارانتی آن، احتمال خرابی زیپ، چرخ و دسته آن می رود. به همین دلیل بهتر است فکر خرید یک چمدان عمری را از سرتان خارج کنید.

۲ قبل از هر اقدامی به شما توصیه می شود بودجه خود را برای خرید چمدان مشخص کنید. در حال حاضر چمدان های معمولی با حداقل قیمت ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسند و نمونه های گران قیمت نیز قیمتی در حدود چند میلیون تومان دارند. پس قبل از خرید چمدان بودجه خود را مشخص کنید واما نکته مهم اینکه شما میتوانید با خرید چمدان از تولیدی چمدان در هزینه های فوق بسیار صرفه جویی نمایید و با این روش میتوانید چمدان ارزان قیمت خریداری کنید. .

۳ از آنجا که هر چمدان کاربری ویژه ای دارد بهتر است نوع نیاز خود و تعداد افرادی که قصد استفاده از چمدان را دارند مشخص کنید. برخی اکثرا تنها سفر می کنند که برای این دسته از افراد چمدان های کوچک تک نفره که یکی از طرح های بسیار زیبای آن چمدان خلبانی است توصیه میشود. البته اگر سبک سفر می کنید چمدان خلبانی هم وزن سبکی دارد و هم فضای مناسبی برای چیدن لباس ها و وسایل شما دارد.

افرادی نیز که همراه با خانواده سفر می کنند بهتر است از چمدان های بزرگ استفاده کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که چمدان های سایز بزرگ ممکن است مشکلاتی را هنگام حمل و نقل برای شما ایجاد کند. اگر چمدان خیلی بزرگ باشد، هنگام جابه جایی در تاکسی یا ماشین کار دشواری پیش رو دارید. چمدان ۶۶ سانتیمتری که زیپ اضافه برای بزرگ تر شدن داشته باشد گزینه مناسبی است.

۴ به چرخ های چمدان توجه کنید و ببینید چمدانی که می خواهید خریداری کنید دو چرخ یا چهار چرخ یا اصلا بدون چرخ است.

برای چمدان های بزرگ تر داشتن چهار چرخ امکان حرکت را راحت تر می کند.چمدان خلبانی در هر دو شکل چهار چرخ و دو چرخ در تولیدی چمدان تولید میگردد. که شما میتوانید به سلیقه خود و نیازتان هر کدام را مایلید خریداری نمایید..

۵ توجه داشته باشید که بدنه محکم چمدان در مقایسه با بدنه نرم وزن بیشتری دارد، اما حفاظت بیشتری از وسایل شما در مقابل ضربه یا دزدی احتمالی می کند.

اما اگر ساک کوچک و وسایل فراوان دارید، بدنه قابل انعطاف وسایل بیشتری را در خود جای می دهد.

۶ به دسته چمدان توجه کنید.دسته ساک و چمدان بهتر است بلند باشد. دسته کوتاه حمل و نقل را دشوارتر می کند. بند باریک هم کار جابه جایی را سخت خواهد کرد امروزه در تولیدی چمدان دسته چمدان را به صورتی تولید میکنند که در دو سایز کوتاه و بلند قابل استفاده باشد.

۷ رنگی را انتخاب کنید که شما را درگیر دردسر نکند. اگر از دسته ای هستید که زیاد سفر می کنید بهتر است از چمدان های تیره استفاده کنید؛ زیرا هنگام حمل و نقل کثیف و تیره می شود زیرا امروزه در تولیدی چمدان برای دوخت چمدان از رنگهای بسیار متنوعی استفاده میکنند که مشتریها با هر سلیقه ای به راحتی چمدان دلخواه خود را پیدا کنند.

۸  چمدان قفل دار بخرید پس از قطعیت در تمام موارد نسبت به تست کردن قفل اقدام کنید تا چمدان ایراددار خریداری نکنید.

۹ در بعضی چمدان ها زیپی برای اضافه کردن فضای داخلی چمدان وجود دارد که با نام expand zip یا زیپ افزایش حجم در مکالمه شناخته شده است. معمولا این زیپ ها به ارتفاع چمدان ۷ الی ۱۵ cm اضافه می کنند. به شما توصیه می کنیم اگر از افرادی هستید که اجناس ریز و درشت همراه خود به سفر می برید از این نوع چمدان ها استفاده کنید.

۱۰امیدوارم با یادآوری این موارد کمک کرده باشیم تا خریدی مناسب و سفر خوبی داشته باشید.

تولیدی چمدان

یادش بخیر چمدان های قدیمی منبع عکسها: ملل چرم

 

دیدگاه ها بسته شده است